baca lah, semoga terbuka hatimu utk mengingatiNYA..insyaAllah
Ibu Ingatlah pengorbanan ibuuuuu.... Orang kata aku lahir dari perut mak.. Bila dahaga, yang susukan aku.. mak Bila lapar, yang suapkan aku..ibu Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. mak Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Bu! Bila bangun tidur, aku cari.. mak Bila nangis, orang pertama yang datang ..mak Bila nak bermanja... aku dekati mak Bila nak bergesel... aku duduk sebelah mak Bila sedih, yang boleh memujukku hanya mak Bila nakal, yang memarahi aku... mak Bila merajuk... yang memujukku cuma..mak Bila melakukan kesalahan... yang paling cepat marah..mak Bila takut... yang tenangkan aku.. mak Bila nak peluk... yang aku suka peluk..mak Aku selalu teringatkan ..mak Bila sedih, aku mesti talipon... Mak Bila seronok... orang pertama aku nak beritahu... mak Bila bengang.. aku suka luah pada ..Mak Bila takut, aku selalu panggil.. "makkkkkkkkkkkk! " Bila sakit, orang paling risau adalah ..Mak Bila nak exam, orang paling sibuk juga Mak Bila buat hal, yang marah aku dulu..Mak Bila ada masalah, yang paling risau.. Mak Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni... Mak Yang selalu masak makanan kegemaranku. . Mak Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Mak Yang selalu berleter kat aku.. . Mak Yang selalu puji aku.. Mak Yang selalu nasihat aku.. .Mak Bila nak kahwin.. Orang pertama aku tunjuk dan rujuk... Mak Aku ada pasangan hidup sendiri Bila seronok... aku cari pasanganku Bila sedih... aku cari Mak Bila berjaya... aku ceritakan pada pasanganku Bila gagal... aku ceritakan pada Mak Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku Bila berduka, aku peluk erat Mak Bila nak bercuti... aku bawa pasanganku Bila sibuk... aku terlupa pada Mak Bila sambut valentine... Aku hadiahi bunga pada pasanganku Bila sambut hari ibu... aku cuma dapat ucapkan Selamat Hari Ibu Selalu... aku ingat pasanganku Selalu... Mak ingat kat aku Bila-bila... aku akan talipon pasanganku Entah bila.. aku nak talipon Mak Selalu... aku belikan hadiah untuk pasanganku Entah bila.... aku nak belikan hadiah untuk Mak Renungkan: Dulu Mak pernah kata: "Kalau kamu sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kamu kirim wang untuk Mak? Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah". Berderai air mata. Hari ini kalau Mak mahu lima ratus sebulan pun aku mampu. Aku boleh kirimkan. Tapi Ibu sudah tiada. ingatlah pengorbanan ibuuuuu.... Dibawah adalah Nukilan Syeikh Hassan Al Banjari Perjuangan mu bagai lilin yang membakar Bersinar menerangi kegelapan Rela Berkorban meredah onak berduri Jasa Bakti mu sejernih air di qhali Sinar cahaya murni mu menerangi keluhuran insan Kau lah insan yang bernama Ibu Ya Allah Engkau pelihara lah kedua ibubapa ku.sepertimana mereka membela ku dari kecil. Jauh di sudut uslub kalbu ni sayu & pilu mengenangkan pergorbanan mu ibutapi aku manusia yg selalu lalai ,selalu lupa kan ibu ku.Maaf kan diri ku wahai ibuku..

0 Response to "-besarnye pengorbanan seorang ibu..(*_*)-"

Post a Comment